onsdag, juni 16, 2010

Landskrona








Det var väldigt länge sedan jag var i Landskrona, men idag tyckte jag att det var dags.
Loppis kunde jag inte motstå men där fanns inget som lockade!
Jag promenerade till Citadellet och Hemslöjden. Lite väl tidigt kom jag dit så jag satte mig på en bänk och stickade till denna fina utsikt tills affären öppnade.
Vidare till Nystat där jag köpte korta (10cm) KnitPro-strumpstickor och ett nysta blåmelerat "sommarOpal".
Sen var det dags att ta sig hem i tid för Honduras-Chile matchen, men eftersom vädret var så härligt satt jag på altanen och lyssnade på TVn. Gick bara in och tittade på Chiles mål.
Fast under matchen Spanien-Schweiz var jag tvungen att titta. Så skoj att Schweiz vann. Alltid kul med lite skrällar!!!!!
Under dagen har jag hunnit sticka en hel del och mer lär det bli under Sydafrika-matchen. Hoppas att jag hinner få mössan färdig imorgon, så att jag kan börja på en till!!!

3 kommentarer:

Anna-Maria sa...

Låter som en härlig dag. Men jag rekommenderar varmt radiosporten att lyssna på istället för tv-kommentatorerna...

Ett av guldkornen från matchen Schweiz-SPanien: "Den spanska försvararen står o väntar på bollen som en afrikan vid en busshållplats - han vet att bollen kommer nån gång, men vet inte när..."

Eva S sa...

Jo, jag hade tänkt det för Chilematchen, men den sändes bara i småsnuttar.
Synd att jag missade den kommentaren, verkligen ett guldkorn.

Anonym sa...

Tack för besöket,hoppas du har lust att komma på något stickcafé hos oss när fotbollen är slut :-)
Annicka "Nystat"