tisdag, juni 22, 2010

Stickat och annat



I fredags såg jag dessa underbara veteranbilar på Torget i Varberg.
Ett besök hos Telia gjorde att jag köpte mobilt bredband. Bra att ha tills vi har fått iordning hela lägenheten.Hann också träffa yngsta dottern och ena barnbarnet på stan innan det var dags att dra sig "hemåt" (till lägenheten). Och idag "lurade" jag maken att köpa en mobil (hans jobbmobil försvinner ju nu när han blir pensionär 1/7) . Vi bytte så att jag fick den nya, och nu har jag lekt med den och lagt in egna ringsignaler för samtal och meddelanden. (Tyvärr försvann ju min fina HIF-ringsignal när SIMkortet flyttades.)


Jag har inte hunnit sticka så mycket mer än några dominorutor på pläden och så 1 mössa (den gul-blå). Den andra blev färdig kvällen innan jag reste upp till Varberg. Det var meningen att lägga upp maskorna till den blå-gula på tåget upp, och det var inte det lättaste eftersom jag glömt virknålen till luftmaskorna, som jag sedan skulle plocka upp maskor ifrån. Det tog sin lilla tid, men oj vad jag var nöjd när de 2 första varven var stickade!

Imorgon letar jag nog fram något nytt att sticka på.......

Inga kommentarer: