onsdag, september 01, 2010

Lite av varje



Jag har just fått sjalen klar! Tack snälla Tant Kofta för det underbara garnet (som jag fick mer av) och det fina mönstret till sjalen med kruskant. Imorgon ska jag plocka fram en lämplig nål för att hålla ihop sjalen, eller kanske det ska bli en knapp?




En ny disktrasa med "kinesiska vågor"fick jag också klar idag . Den blå halsduken har guldtråd i sig och var ett av mina bidrag till FINNKAMPSSTICKNINGEN.



Och inte kunde jag motstå dessa prickiga godsaker hos Stickfrossa!
Idag har det varit ljuvligt väder, så jag har suttit på altanen och läst, stickat färdigt en Linus (dvs. trådar ska fästas,halskant stickas och knappar sys i) och njutit!
Imorgon och på fredag ska jag vikariera hela dagar på G-skolan, så då blir det inte så mycket stickat.
Och så är det då dags att börja på lite nya grejor!!!

Inga kommentarer: