söndag, oktober 31, 2010

Stickevent utanför Varberg

Drygt 25 personer var på stickeventet i Gamla Köptaden utanför Varberg.
Alla stickade eller virkade flitigt! Och vi fick mycket god mat!
Man kunde köpa garn, förvaringspåsar och markörer.
Kika gärna in på Risbrogäddorna, där finns bilder på vad som fanns till salu.Och även bild på vår goda buffé.

Vi blev välkomnade med en hemsydd förvaringspåse med godsaker:
3 hg bomullsgarn (av mitt var 4 nystan i rosa och lila), 100 gram Kampes 2-trådiga + 5 gram till kant, stickmätare, måttband, en liten påse med en virkad påhejare och några stickmarkörer. 
Dessutom fanns där  ett häfte med några mönster.

Vi hann med en promenad ner till stranden och naturreservatet.

Blåser det här????
 J
Jag köpte en kasse i vaxduk, en förvaringstetra och en liten extraförvaring.
Och idag kunde jag inte hålla mig längre........det blev en härva från Garnpaletten också.
Imorgon kommer bild på det jag hann med under lördagen och söndagen.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Ser ut som om ni haft en trevlig helg.
Grattis till Hifs vinst.

Ledsen att jag så totalt missade dej,
får skylla på döda telefoner och vintertid.
Ha en go vecka.
Eva