söndag, november 28, 2010

Hallandshelg

Under tågresan till Varberg hann jag starta på adventsstickningen
     och under lördagen samt  söndagens tågresa hann jag så här långt.

                    Jag stickar i Arwetta och använder 2½-or. 
Ett paket från min Hemlis7-vän väntade i brevlådan! 

Läckert Opal-strumpgarn,en jättefin sjalnål och härligt "lala"....jag kastar mig inte över godsakerna ännu......Den som väntar på något gott....

Jag behövde en ny sticka i går.....På Panduro i Varberg hittade jag Eskimogarn. Ska bli en OS-mössa fast i HIF-färger. Det är så kallt att tom. jag måste ha mössa......Bläääää... 

I fredags hängde vi upp en nyinköpt julgardin i köket i Varberg. Hoppas att vi kan få in lite mer julstämning vid Luciatid! Vi vill flytta in! Det blev ingen soffa eller fåtölj på IKEA i torsdags. Men vi köpte både soffa(till Rolf) och en härlig ställbar "stol" till mig i Varberg.

Inga kommentarer: