torsdag, december 08, 2011

I Lund 6-7 december

Rolf var bjuden på pensionärsjulbord i Lund
och jag passade på att följa med ner för att hälsa på bekanta.
Jag började på mitt gamla jobb där jag träffade både barn och vuxna.
Det blev många kramar!
Så kul det var att se er alla!
Ett parti Skip-boo hann jag också med! Jag vann (naturligtvis).

Träffade Pia på EspressoHouse där vi upplivade gamla stickfikeminnen.
Så skoj att träffas igen! Mer än ett år sedan sist.
Hoppas att vi kan göra allvar av planerna med garnspan i Göteborg till våren.



På onsdagen tog vi en promenad i Stadsparken
innan det var dags att hälsa på våra tidigare grannar på Nöbbelöv.


Och visst hann jag med en hel del affärer.........
Erikshjälpen och Tiger bl.a.
Det blev en knake från Holmgrens (Saluhallen) till lunch
och jag hann också med ett glas öl på John Bull.
Och tänk att vi träffade sonen till en av Rolfs första arbetskamrater
 på Alfa Laval när vi var på väg till stationen.
Världen är bra liten ibland.

Inga kommentarer: