söndag, maj 27, 2012

Med STICKA i Danmark del2

Hos BCgarn i Kolding fanns det massor med dessa hyllor....det ena garnet härligare än det andra.....här är det Semilla

Bente Geilsk( i Silkeborg) berättade och visade sina modeller.
Vi provade och provade och provade.......och köpte!



Resans sista besök var hos Hanne Falkenberg i Mariager, först i lagret och sedan i butiken som för hennes KITs.



Hos BCgarn köpte jag 17 nystan Semilla

en bok och ett teknikhäfte
samt 3 hg sockgarn. Det är 2 olika färger av det melerade.


Hos Bente köpte jag Paneldebat (naturfärgat bomull/lammull),
en hållare tilll garn och en teknikbok.
Och allt har jag packat ner i den här plastlådan!
Tror att det blir lättare att hitta grejorna när jag ska börja på ett nytt projekt.
( Jag har redan börjat på Paneldebat, fick gå ner till stickor 2½.)
Tack alla arrangörer och deltagare för en härlig resa (även om jag gjorde av med lite väl mycket pengar).

5 kommentarer:

Renée sa...

Bilder på garn är aldrig fel!

Eva i Halmstad sa...

2,5 blir nog bra.
Jag stickar vidare på min debatt.
Visst var de skoj och de gick en del pengar men så mycket goa garner vi har nu och fina minnen med.
Och vi har sett mycket utav Jylland också.
Må gott på dej.

Susanne sa...

Hejsa
det var hyggeligt at have besøg af jer.... bare for lidt tid til at snakke med jer :o)
Sikke meget dejligt du fik med hjem, så kan du spare penge resten af året. Kram
Susanne i Silkeborg

knitbyme sa...

Ska semilla bli ngt speciell!

Eva S sa...

Jodu Carina det ska bli något speciellt! Återkommer med det när det är dags att börja.....på BCgarn finns en klänning och en poncho som jag med vissa ändringar använda Semilla till....Gissa vilka! Ingen tävling....