måndag, september 10, 2012

Stickhelg i Höganäs

På väg till Tivolihuset såg jag den här cykeln parkerad uten för den här garnaffären

Och i det här fina huset höll vi till


Det fanns massor med garn! Marks o Kattens, Coats,Lenas Garn, Tant Kofta och Karin Öberg sålde och sålde och sålde. Det fanns också smycken och kläder till försäljning.
Vi fick se en mycket fin visning av olika modeller.
Nedan syns avslutningen.


På söndagen hade man möjlighet att delta i workshop.
Jag valde att delta i Flerfärgsstickning med Karin Öberg.
Ovan kan man se de 2 prov jag hann med under förmiddagen.
En fin handgjord virknål, som Tobbe slöjdat ,kunde jag inte motstå.
Några mönster köpte jag också (Västen och den randiga tröjan har jag garn till hemma). Garnet till Rotor kommer hem till mig under veckan (hoppas jag) och längst bak en sjal/halsduk mönster i lingarn (Karin Öberg).


Det rosa garnet ska bli en virkad poncho.
Mönstret finns hos Drops 140-44


Jag hann också med en promenad ner till hamnen och badplatsen.
Detta fanns bl.a. på lekplatsen där.

Inga kommentarer: