onsdag, oktober 03, 2012

Mässa i Borås 28-30 september

 
Fredag-söndag var jag med STICKA på mässan i Borås. Oj så skoj det var!
Vi träffade många trevliga stickorskor (tyvärr ingen manlig).
Vi hade workshops, bl.a. med 3D-dominostickning (bild nedan)

och med instickad mobilsladd (nedan).
Inte kunde jag sticka på annat under workshopstid utan det blev till att bita i det sura äpplet och sticka I-cord för glatta livet.
 Envis som jag är så ska den bli färdig!


Jag handlade lite också: 2 nystan "flytande" blått Opalgarn till sockar, fast jag kunde inte låta bli att börja på en Coquille som jag såg i 2 varianter.
Filisilk tv. från Tant Kofta ska bli en sjal (Raka rör, tror jag), silke från Sjöalyckan ska också bli en sjal, Haruni. Och sockgarnet från Karmagarn ska blir....just det sockar.
 
Jag köpte också mönster till "långvirkade vantar" hos Virk-Johan samt vacuumpåsar som jag ska fylla med garn för lite längre tids förvaring.


Och förutom min Spectrasjal hade jag med
mig en halvfärdig beställd raggsock, som jag stickade färdig på lördagskvällen.
Idag har jag skickat iväg bägge paren.
 

Inga kommentarer: