onsdag, november 21, 2012

Novemberprojekt 3 och 4 är klara



Spectrasjalen, som blev en nödlösning! Jag skulle börja sticka Color Affection i detta garn( Kampes tvåtrådiga ullgarn) under resan till torpet och kusinträffen i augusti. Men den blev inte bra, bara rätstickning i hela sjalen var inte snyggt. Men tack vare Iphonen och Ravelry hittade jag mönstret till Spectra. Jag hade köpt det samtidigt som jag startade på Rockefeller (bägge är mönster avWestknits). Och jag hade bara en rundsticka med mig, nr 2,75. Men jag är mycket nöjd med resultatet även om det var lite enformigt ibland med alla 86 kilarna. Perfekt TV-stickning.
Vantarna krävde mer koncentration och det blev alldeles för många trådar att fästa!
Jag fäste inte första vantens trådar förrän den var klar........men på den andra gjode jag det efterhand. Nu har jag fått tips om att sno garnet 4-5 ggr vid färgbyte och bara klippa av.
Det ska jag prova nästa gång!
Vantarna är stickade i Visjögarn med stickor 2½.
Mönstret är naturligtvis ur "Solveigs Vantar" och heter "Mormors Vantar", men visst ser det ut som lakritskonfekt!?


Inga kommentarer: