måndag, mars 18, 2013

Stickfest i väst i Gottskär 15-17 mars

Buffén på fredagskvällen där köttet finns längst till vänster. Det såg liknande ut både vid lördagens och söndagens luncher samt på lördagskvällen. Mycket god mat!
Frukostbuffén dukades fram på samma bord och innehöll minst lika mycket! Synd att jag var så förkyld och inte orkade äta så mycket.

Här jobbar Lisa och Febe med fredagens garnlotteri.

På lördagskvällen var det dags för SSIV(snabbaste stickaren i väst).
 Jag tror att jag blev sist av alla!
Men skoj är det.
Och härnere är det dags för final.

Och publiken är med på noterna!


Vid ankomsten fick vi allt detta läckra + 2 nystan Kid Silk (som jag gav bort)
i en tygkasse med DeisyDesigns logga.

Jag hade 8 lotter till garnlotteriet och vann på 5 av dem!
Sent på fredagskvällen hade vi Knitquiz och då vann jag 1 påse smånystan.
Den andra påsen(+ STICKAs väskhäfte) vann jag i SSIV.
En kompis fick häftet eftersom jag redan hade det.



En annan stickkompis gav mig detta!
 Tack Jane!
Och det andra var "tack för hjälpen" från STICKA.


Och visst handlade jag: Detta (80 g handspunnet) kostade 25 kr.
Resten var lite dyrare!



Bara på kul! Jag älskar ju rosa!
Det var en mycket trevlig helg trots att den inte började bra.
(Bankomaten slök mitt visakort. Och jag var rejält förkyld.)
Men tack vare snälla personer kunde jag unna mig både det ena och det andra!
Stort tack till alla som var där! Ingen nämnd och ingen glömd!

1 kommentar:

Skarvtjärns Greta sa...

Men Eva, hade du extra väska? Oj så kul det verkar och så mysigt