söndag, april 28, 2013

Arles 17-24 april

Här bodde vi. Vi åt både frukost och lunch här.
Och vilade mellan promenaderna.


Från lördagens marknad. Vi köpte bara lite tomater och
grillad kyckling med blandade stekta grönsaker. Mums.
Eftersom det regnade blev det middag hemma.




Vi tog en tur till Marseille på måndagen. 

.
Det blev många promenader i Arles. Det fanns massor att se.
Jag fotograferade inte så mycket
eftersom det fanns
 bättre bilder i guideboken jag köpte.
 Vill ni se så sök på Arles. 
Men Place van Gogh kunde jag inte motstå.



Så här visas vägen till sevärdheterna.

Detta är en urgammal kyrkogård, Alyscamps.
Stenarna i bakgrunden till höger är sarkofager.

Vi har ätit en massa god mat (ovan lammlägg) och bilden
 under visar min lunch på Amsterdams flygplats. Maatjeeshering. Mums!

Jodå jag handlade lite garn också, men det visar jag senare.
Det blev också en duk med lavendelblommor,
lavendelpåsar och några magneter.


Inga kommentarer: