måndag, juli 15, 2013

Lund, Helsingborg och Köpenhamn

Måndagen den 8 juli reste vi ner till Lund för att hälsa på bekanta.
Efter en promenad i Stadsparken hann vi njuta av en öl på John Bull.

Sen reste jag upp till Helsingborg där jag träffade Anja och Micke på Stinsen.
Jag fick en specialmeny, Parisare, och sen promenerade vi upp till Olympia för
att se matchen HIF- IFK Göteborg.

Sen reste jag ner till Lund igen och till vårt hotell vid Stortorget.
 
Frukosten kom till rummet och när vi var klara tog vi bussen till Gunnesbo,
där jag träffade gamla arbetskamrater. Väl inne i stan igen besökte vi
Saluhallen där det blev varsin knake.

Efter besök på Nöbbelöv hos tidigare grannar blev det besök på Norra Fäladen.

På onsdagen reste vi över till Köpenhamn och promenerade runt.
Varmt och soligt men blåsigt. Det blev en drickapaus i Nyhavn efter att jag besökt 2 garnaffärer utan att köpa något!
Uldstedet (nedan) hade flyttat till ljusa lokaler.

Vi åt smörrebröd på Kultorvet och handlade sill mm på Irma innan det var dags att via Lund resa hem till Varberg igen. 

 


Inga kommentarer: