tisdag, juli 07, 2015

Besök i Lund med omnejd och lite annat

Torsdagen den 2 juli reste vi till Lund
och min tågstickning var Springform av Bente Geil.

Vi bodde på Grand Hotel och hade fin utsikt.
Korgen med stickningen stod på fönsterbrädan och jag kunde ju
inte låta bli att sticka lite, trots att jag hade med mig eget sticke.


Vi åt god mat på Mediterranian både på
 torsdags-och lördags kvällen.

På fredagen blev det en tur till Köpenhamn.
Först promenad längs Ströget ner till Nyhavn
där det blev drickapaus.
Och sticket denna dag var mitt juliUFO, grytlappar.
Vi tog metron till Amagerbro och Rasmilla där jag köpte garn till en
liten kofta ( de 4 nystanen till vänster) och lite reagarn.

Färden gick vidare till Nörreport och Kultorvet
där vi (som vanligt) åt goda smörrebröd.

På kvällen åt vi på Tatung (i Lund).
4 smårätter A!


På lördagen var det dags att resa till Simrishamn.
Och äntligen efter flera års försök kunde vi äta våra
Simrishamnsburgare på Röken.

På söndagen var det dags att åka till Kävlinge och delta i
firandet av Emilias konfirmation ( och detta var huvudanledningen till
att vi överhuvudtaget reste ner till Lund).
På måndagen besökte vi goda vänner i  Lund och fick några trevliga timmar  tillsammans och även en god lunch.

Den här trevliga posten låg i brevlådan när vi
sent om sidor ( på grund av tågstrul) kom hem.
Och idag kunde jag fixa det sista på Stellas vändbara mössa.


Inga kommentarer: