torsdag, februari 25, 2016

Syfestivalen i Älvsjö 19-21 februari

På torsdagsförmiddagen, 18 februari, tog jag tåget till Älvsjö.
Det var dags att bygga STICKAs monter. Under tågresan
stickade jag på mina Mad Mix Socks. Jag hade också med mig
en grytlappsstickning, men den fick inte en enda maska under helgen.



Nu är det bara några minuter kvar till öppning!
Jag jobbade i montern några timmar. Kul!

Jag hann även gå runt och se vad som erbjöds.
Först och främst köpte jag STICKAs sprillans nya Vanthäfte.
Jag hade bestämt att köpa lite enfärgat Opalstrumpgarn, det blev 5 nystan,
 + lite skimrande blått, och Novitas garn 7 bröder ( 5 färger)
 till strumpor till Anna.
En bok, 200 frågor och svar om stickning till det facila
priset 39kr kom också med liksom
en 2,5 rundsticka (100cm) från Limmodesign.

Efter lördagens årsmöte blev det en ny inköpsrunda:
Ännu en rundsticka från Limmodesign, helt underbar att sticka med,
några krokningsmönster, 2 plattor till Kumihimo,
Sockblanks från Fjällboshop och 1 nysta Pittura (Louisa Harding)
från Nysta. Ett fint anteckningshäfte var årsmötespresenten från STICKA.
 


Det blev lite stickning och lördagsmys på
hotellet innan det var dags att äta.

Efter att ha jobbat med utvärderingarna för STICKA, på söndagen hann
jag med att handla lite till!
2 krokningsmönster och 2 böcker( 200 frågor och svar om virkning).
Den ena är till Anna och den andra till mig.
Sen var det dags att bege sig till stationen och ta pendeln in till
Stockholms central där Göteborgståget avgick 1615.
Efter sedvanlig räkmacka på tåget hann jag sticka färdigt
min Mad Mix socka innan jag var i Varberg ½9.
En intensiv, jobbig men rolig helg på mässan.
Nästa gång blir det Malmös tur!
 


Inga kommentarer: