måndag, maj 02, 2016

Sköna maj välkommen

Det är tradition att lyssna på Lunds studentsångare på 1 maj.
Och nu blir det lite mer från april månad.

Vi var i Lindome och firade Stella, som blev 2 år
 och Noel som fyllde 11 år.

Jag har stickat ännu ett par Jaywalker.
Men jag glömde mönstret på skaftets baksida!

Min Perlehöne följde med till Helsingborg.

Stella gillade leverpastejsmörgås
i pausen mellan Noels fotbollsmatcher på siste april.

Tillsammans med några stickkompisar såg jag filmen
"Stickspåret" i Göteborg. Den handlar om Bohusstickning.
Vi kunde även beundra de uppstickade tröjorna och också
beställa ett kit. Många med mig stickade under filmen!

Den 21 april firade jag tillsammans med
Bodil och Karin att det var 50 år sedan, 18-19 april, vi tog studenten i Helsingborg.
Och fick en trevlig guidad rundvandring på Flickis, numera Olympiaskolan.
På bilden nedan står vi under det klassrum vi hade i sista ring. Och när alla hade klarat sig sjöng vi studentsången på balkongen.
 


Det här är mitt majUFO, som ska bli en poncho.

Inga kommentarer: