måndag, augusti 29, 2016

Trevlig helg i Höganäs och lite annat

Jag har kommit en bit på min Zick Zack.
Garnet inköpt hos Tant Thea.

Den här vanten, "Hjortronlandet", provstickade jag i januari för
STICKA, Sveriges stickförening. Nu tar jag tag i högervanten och
tänker sticka den färdig i september.
 

Lenas Garn i Höganäs ordnade stickfestival för tredje gången.
I lördags var det mannekänguppvisning av höstens modeller och
till den fick vi en god buffé. En välkomstpresent (bilden ovan) fick vi också.
Under kvällen var det också utlottning av många fina priser.
Jag hade turen att vinna ett nysta av Langyarn Degradé.
Man hade också möjlighet att handla garn och annat.
Karin Öberg och Bente Geil hade med sig sina mönster och garner och
att jag handlade lite syns på bilden nedanför.


Inga kommentarer: