lördag, november 05, 2016

Ändrade stickplaner!

Inser att tröjan till Stella blir för stor, så den får hamna
i UFO-korgen några månader tills den är mer lagom.
ZickZacksjalen är tråkig att sticka på så den hamnar också där ett tag.

När jag var i Ishöj såg jag den här läckra tröjan som stickas
uppifrån och ned, så det var tvunget att beställa garn och mönster
när jag kom hem!

Även om jag inte skulle sticka fler filtar, så är jag igång med
en till mig. Garnet köpte jag i Ishöj till en mycket liten peng!

 Grytlappar har jag alltid på gång, och dessa
tar jag med på diverse pensionärsträffar.


Detta är mitt novemberUFO.
STICKAs Hjärtehemligt var mysteriesjal vid årsskiftet
2005-2006. Jag hann till ledtråd 3! Och nu stickar jag
ledtråd 3 och 4 under november. Garnet är Drops Alpacka och stickor 3,5.

Stella ska få ett par tigersockar. Garnet vann jag
i UFObloggen.

Och imorgon startar Geilsk Mystery KAL,
och det här garnet ska jag sticka sjalen av.

Jag kommer inte att ha några sysselsättningsproblem framöver!


Inga kommentarer: