måndag, februari 20, 2017

Sy och hantverksfestivalen i Älvsjö

 
17-19 februari var jag på mässan i Älvsjö.
På fredagen hade jag workshop (stickade/virkade hjärtan) och stickhjälp.
På lördagen var det STICKAS årsmöte och då avtackades jag med ett garnpresentkort eftersom jag avgick ur styrelsen och som sekreterare. 
Översta bilden visar fredagens inköp: opalgarn, lite bomullsgarn, pälsgarn, ullgarn från Jameson&Smith , geilskt garn, 1 vankit från JennyPenny samt några kablar. Dessutom köpte jag ett testpaket till färgning men det var jag skickebud till.


På lördagen inhandlade jag ett läckert kit till lettiska vantaro ch då behövde jag även en rundsticka 1,5 mm, och några tryck-knappar som man inte behöver verktyg till. Opalgarnet med mönster var årsmötespresenten.

Och köporgien avslutades på söndagen med
dessa markörer. de köptes bara för att de är rosa!

Jag hann sticka en liten halsduk till Stella och
då försvann 25 gram ur garnlagret.

Inga kommentarer: