måndag, oktober 01, 2018

Helt plötsligt är det oktober!

Och jag har inte bloggat sen mitten av augusti!
Nu försöker jag sammanfatta vad som hänt sen dess.

Vi har promenerat i Brunnsbergsskogen.

Och plockat blåklockor!

Har njutit på balkongen i
sköna balkongstolen!

Varit på Sy-och Hantverksfestivalen.

Stickat en mössa till Anna
och 3 lurviga halsdukar.

Njutit i sköna fåtöljen,
första gången sen 10 april!



Stickat rosensockar (KAL)


Varit på Webstriks strikkefestival.
Där fick vi massor av god mat.
Bilden tog jag när jag väntade på Odensetåget på 
Hovedbangården i Köpenhamn.

Vi besökte Hjelholts Uldspinneri och
handlade naturligtvis.

Detta + 1 nysta Opalgarn till handlade jag 
och detta (bilden nedan) vann jag
på paketspelet.


Tågstickning mellan Odense och Köpenhamn.




Rolf hittade kantareller.

Innan vi tittade på "Macken" på 
Lorensbergsteatern i Göteborg
åt vi en god middag på Lilla Lorden.
Rolf valde Fish and chips och jag
Fiskoch skaldjurssoppa. 
Och nu får vi se vad oktober månad bjuder på.

Inga kommentarer: