lördag, april 06, 2019

Första veckan i april



Efter en vecka med rejäl hosta och inga sociala aktiviteter var det skönt att kunna ge sig av till Sy&Hantverksfestivalen igår!



Solen var så röd och vacker kl. 7 på morgonen när Hanne och jag väntade på bussen till stationen. Där träffade vi Ingrid, Annie och EvaH som skulle göra oss sällskap till Hyllie.
Jag träffade många bekanta, nästan lika många som det var utställare!



Vi åt lunch på Jensens Böfhus på Emporia. Jag valde Lunchbiff (Rumpstek) med råstekt(friterad) potatis och Bearnaisessås. Mycket gott och till det facila priset av 89:-.
Sen blev det några rundor till på mässan innan vi tog tåget hem k.16.
Jag hann sitta en stund på balkongen och njuta av vädret innan solen försvann bakom huset mittemot.




En nyhet på mässan var att man kunde lämna in halvfärdiga handarbeten, som man tröttnat på och plocka till sig något som någon annan hade skänkt om man ville. Bra idé och jag lämnade bl.a. en sjal som jag inte var nöjd med.
3 nystan Rowan Silk Twist(150 gram) tog jag med mig hem, kan nog bli en skön halsduk. Och läs och häpna: jag köpte bara 1 hg Opalgarn av den nya kollektionen ICE och sen inget mera!!!




Lägg till bildtext

Inga kommentarer: