söndag, oktober 20, 2019

Paris och Slagelse och lite annat.

 Lördagen den 21 september kl. 08.30 startade bussresan till Paris
från Varberg Nord. Det tog 2 dagar ner (övernattning i Bremen) och lika lång tid hem. Jag hade startat upp den rosa koftan och den satt jag och stickade på hela tiden vi satt i bussen.

3-rätters middag på hotellet i Bremen.


Dag 2 serverades Bussfika. Rolf drack Irischcoffe och jag valde öl.

Utsikt från rummet i Paris.( Mitt emellan metrostationerna 
Anvers och Pigalle).

Drickapausstickningen var disktrasor.
Tar ju inte så stor plats.

Lunch vid Gare du Nord.

Vi promenerade längs kanalen några gånger.

Drickapaus.

På den här restaurangen vid Sacré Coeur har vi 
pausat många gånger och njutit av utsikten över kyrkan.
Den här gången beställde vi ostbricka och vin för det facila priset 
av 11 Euro per person.
Och utsikten är ju härlig!


Så här ser Notre Dame ut efter branden i somras.

Ett trevligt "vattenhål" vid Pigalle.
En medelålders karl kommenterade min stickning med att
han också stickade samt visade foton. Kul.



 4 bilder från Butte Chaumont,
 Från tornet på vänstra bilden tog jag den högra bilden men åt motsatt håll.


Därifrån promenerade vi till en av våra favoritrestauranger,
Chez Maurice på Rue Vinaigre.
 Sniglar, lammlägg och glass. Sen var man proppmätt!
                                                                 





Eftersom jag behövde några rundstickor, besökte vi den här lilla mysiga garnaffären. Lite souvenirgarn kunde jag inte motstå!


Utsikt från Sacre Couer.


På resan hem besökte vi Waterloo, men det regnade så jag gick inte närmre!

Scnitzel i Tyskland!

Koftan växer!

Nu är vi i Sverige!

Efter besöket hos Calles( bordershop) vann jag det här vinet!

Säsongens första tulpaner!

Temperaturvirkningen i juli ,augusti och september
blev en löpare.


Stephen Wests 3dje bok och lite mer garn till en sjal
landade i brevlådan.

4-6 oktober var jag i Slagelse (Danmark) på Webstriks 
Strikkefestival. Jag åt smörrebröd till lunch på Hovedbanegaarden.


Början på mitt oktoberufo.



Antvorskov Ruin.

På lördagskvällen spelade vi bingo.
Det fanns massor med fina garnvinster och annat.
Jag vann boken nedan.
100 gram Regiagarn och 2x250 gram ullgarn(blått och turkos)
köpte jag av en deltagares överskott.


Jag och väskor hör ihop som ler och långhalm!
Den här härliga stickväskan är perfekt att ha med på 
stickcafé. De fina markörerna i bärnsten fick jag av Vivi .


Vår nya infravärmare!


Stellas kofta är färdig och godkänd!

Inga kommentarer: