onsdag, juli 23, 2008

Jag kunde inte låta bli att börja på de här

Augustisockarna i stickameras sockklubb. (Trots att jag fortfarande håller på med min andra Pomatomus i juli-klubben)
Garnet fick jag från USA för 2 år sedan i en tote-exchange. Jag har ingen aning om vad för slags garn det är, men jag provar att följa mönstret med stickor nr 2,25 och dess 66m. Hur det blir framöver lär lösa sig. Men garnet är helt underbart att sticka med .Tack än en gång Roz.



Och inte heller February Lady Sweater....Men min Fabelkofta är ju färdig så en ny kofta är ju inte fel...... Jag har nu repat upp (och förvandlat till nystan) bakstycket och framstycket som redan var stickat av mitt härliga SilkeAlpacca. Men eftersom det inte verkar att bli färdigt "froggar" jag och startar istället på en FLS-kal med det här garnet. Knappen (fanns i min knapplåda) kommer jag att använda eftersom det finns 5 till. Tänk vilka härliga knappar det fanns på 40 och 50-talet! Tur att det finns fler go'bitar i lådan!

Inga kommentarer: