söndag, augusti 24, 2008

Nu börjar vardagen igen

De senaste 14 dagarna har jag ägnat åt OS-stickningoch att sitta framför TVn och kika på all härlig idrott som visats. Det gäller att passa på! Är man idrottstokig så är man.......
Mina 3 OS-projekt har redan redovisats och nu gäller det här:
Idag började jag på julimudden(!!!) i Stickameras pulsklubb. Jag rotade fram lite av garn jag köpte billigt på Tradera. Den första är redan klar men jag har naturligtvis inte fäst trådarna.



Jag har iveckan vunnit 2 auktioner på Tradera. Elisabeth Lavolds "Sticka som aldrig förr" med en hel del tips.
"Strik for livet " är författad av Kirsten Hofstätter som är mor till Hönsestrik. Om ni minns det från 70-talet. Har än så länge bara hunnit bläddra i dem.....men de springer inte ifrån mig.





I väntan på avslutningscermonin av OS (och det var fint väder) passade jag på att nysta lite av mitt KoolAid-färgade garn på altanen. Det är ju lättare att välja garnet om det redan är nystat när ett nytt projekt ska startas. Nu har jag bara 12 härvor kvar att nysta och om vädret håller i sig blir jag klar väldigt snart. (Det känns i högerarmen när jag har nystat några hg....) Det röd-lila-vita garnet i övre raden funderar jag på att använda till augustimuddarna. Egentligen tänkte jag inte göra dem men...

För övrigt stickar jag numera på de grejor som inte ingick i OS-stickningen. Jag har ju försummat augustisockarna tex. Vi får se hur det blir framöver med stickningen.


1 kommentar:

Malmis sa...

Utmaningen är utförd... :)
/Anna