torsdag, mars 12, 2009



Framåt kvällen började det snöa igen.......Jag är trött på snö. Det ska vara vår nu. Påskliljorna och tulpanerna hade ju kommit en bra bit på väg och nu är både vintergäck och snödroppar osynliga.
Fast jag hann gå en skön promenad med mina stavar under förmiddagen. Igår blev det en promenad utan stavar. Det gäller att variera även med promenaderna!
Men det syns att jag varit flitig med pippitröjan. Nu gäller det att fästa trådar, sticka ärmar och halskant. Ärmarna tänker jag sticka med Magic loop och bägge på en gång. Lätt att sy i eftersom jag har stickat ihop fram- och bakstycket på tröjan. Sen får man hoppas att den passar och att dottern blir nöjd. Inte lätt att sticka på "fri hand" utan att kunna prova.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Precis som här, snön kan jag vara utan, man får ju aldrig komma i trädgården!