torsdag, mars 26, 2009

I valet och kvalet

är jag om vad jag ska ta med till "Stickfest i väst". Det första jag tänkte på var det här:
Vingesjalen som går på rutin ytterligare ca 50 varv
Linuströjan som måste vara klar i mitten av april
och där bakom finns :
1 litet nysta (27 gram= 100 m)merino och silke. Det är urmjukt...tänkte använda grova stickor och göra en smal halsduk med släppta maskor. Kan vara bra bilstickning.
Och det blåa och turkosa garnet är tänkt att bli en Lagune (Hanne Falkenberg) till mig själv...........
Sen kommer ju det dåliga samvetet fram och påpekar att jag har alldeles för många redan påbörjade grejor...bla..bla....bla...bla.....
Jo jag vet att jag har flera par sockar på gång......kanske ska mina toe-up Jaywalker hänga med? De stickas på rutin numera...
Jag har plockat fram en del WIPs för att jämföra......Imorgon bitti bestämmer jag vilka projekt som ska med!
Nu ska jag leta fram garnrester till Freeform och något garn till garnlotteriet. Oj stickor i olika grovlekar ska ju också med....
Jag glömmer säkert något, men hoppas att jag då kan låna av någon....

Inga kommentarer: