tisdag, maj 26, 2009

En omväxlande tisdag

Dagen började med halvhyfsat väder, men jag behövde jeans och jacka när jag reste ner till stan för att inköpa en ny diskmaskin..........och vi som inte hade tänkt investera......men diska för hand vill jag inte göra varje dag. Det får räcka när vi är på semesterresa utomlands. Jag var hemma strax före ½12 och fixade till en god lunch med kokta ägg och några goda smörgåsar, som jag njöt av på altanen. Jag hann plocka undan, och diska för hand(!) och börja kolla på presskonferensen som gällde Danmark- och Malta- matcherna i juni, sen ringde de och ville installera diskmaskinen!!! Så snabbt.. och strax före kl. 3 var allt klart......Jag hann plocka in lite disk i den nya Cylindan (gratis reklam) innan det var dags att ge sig av till Intermezzo i Malmö och stickcafé.
Ja , jag hann faktiskt in och hämta "Poems of Color" på biblioteket(beställde den för en månad sedan. Tog den med till Malmö så att fler kunde dregla.... Där finns mycket gott att hämta....
Jag bytte till mig detta bomullsgarn. Det ska bli kul att testa.






Man har ju lovat oväder under kvällen så jag tar tåget hem 19.21 och hinner hem och plocka fram mitt sticke igen innan ovädret brakar löst. Det blåser rejält, åskar och regnar i 10-15 minuter och t.o.m. regnar det in i vardagsrummet när vi försöker se hur det är.
Nu har det mojnat och det är lite ljusare på himlen.....så länge det varar.



Inga kommentarer: