tisdag, juni 09, 2009

Både fel och rätt...

Jag lade upp nya maskor till opponerkoftan och fick det att se riktigt bra ut.........men jag hade ju uppfattat att man inte skulle öka på bakstycket. Hur ska jag nu göra .............jag har inte lust att riva upp en gång till......men hur ökar jag i efterhand vid axlarna på bakstyckesdelen??????Något slags "fusk" behövs. Det får jag fundera över tills jag läst nästa "ledtråd".

Men hittills har jag stickat så här: 8 varv rätstickning till halskant, sedan 16 varv slätstickning(framkanterna i rätstickning) och nu 8 varv rätstickning. Jag har tänkt att växla mellan rät-och slät-stickning med ojämna mellanrum. Hur ärmarna ska se ut vet jag inte än.

Raggissarna i Järbos Vinga till kollegans flicka är nu klara. 75 gram gick åt.

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Kul att kika in hos dig!
Vi har haft stora bekymmer med stickning!Kolla i tidigare inlägg på min blogg så förstår du vad jag menar!