onsdag, oktober 28, 2009

På stickorna just nu







finns en Åremössa, en vingesjal och en modulstickad halsduk. Mönster och garn till halsduken inhandlades igår hos Tante Grön i Odense. Pia T. och jag tog en liten garnspanstur dit. Vi besökte samma ställen som jag gjorde i fjor så bilder finns under oktober 2008 för den som är nyfiken.
Jag har också hunnit med att beställa lite garn: hos Garnhärvan köpte jag TantKoftas axelvärmare och hos Nyansera blev det en härva sockgarn. Saltflingan och Eva i Halmstad hade dessa härliga stickfrestelser med sig till Örebro........och svag som jag är föll jag för dem direkt! Nu väntar jag på trevliga paket i brevlådan.

1 kommentar:

Call design sa...

Oj, vilken kul runda ni tagit! Och fina saker som du stickar (som vanligt inspirerande).
Och vilken härlig helg med Sticka, verkar som ni hittat på många roliga ting! Kramar
Ps, hoppas paketet hittat hem till dig snart! Ds