måndag, december 21, 2009

Julgranen är klädd


Så mycket snö vi har i Skåne! (Så mycket har inte Ella och Walle hemma i Halland! ) och vi har fortfarande minusgrader! Emilia och Marcus kom på besök och killarna passade på att spela Uno.
Ella och Waldemar klädde granen. Ella ville bara hänga upp kulor, medan Walle blandade friskt med ängla, tomtar, glitter och kulor. Allra sist hängde jag upp fredsduvan........En liten vit duva i trä som har funnits med ända sedan jag var liten.
Julmat......ja det blir sådan också. Julkorv, Jansson, sylta, skinka, dopp och sill finns i kalla utrymmen.
Nästan alla julklapparna är inslagna, så nu återstår bara slutspurten....
Idag har jag inte hunnit sticka......Men nu tar jag några varv på min Möbius innan det är dags att krypa ner i sängen med den pågående boken.

Inga kommentarer: