söndag, december 20, 2009

Snabbtur (?) till Stockholm



Jag skulle delta i ett möte i Stockholm idag, så biljetter var bokade 7.28 från Lund och 17.06 från Sthlm. Då hinner man delta i ett 3-4 timmars möte. Men inte kunde jag ana att jag skulle pulsa i nästan 20 cm nyfallen snö för att ta mig till bussen. Den var bara 10 min. försenad, men jag hann ändå till Centralen i tid. Och där var snöröjningen i full gång. Tåget var bara 7-8 minuter försenat i starten och 30 min. när vi var framme i Sthlm.













Lunchen på Centralen bestod av en härlig räckmacka och ett glas vitt....

Tåget hem var mer än 30 min. försenat vid starten och väl i Lund var vi 104 min. försenade. Jag hann således sticka en hel del. På vantarna hade jag bara stickat 1½ dödskalle på den ena vanten vid dagens början. Naturligtvis hade jag inte fått med mig mönstret till tummen så den fick vila och jag startade på nr2. Och inte eller hade jag fått med mig mönstret på startdelen.... Jag har gissat mig till hur det ska se ut med hjälp av den första vanten....Strax innan Lund var det dags att ta in för toppen på den andra vanten, men då lade jag den åt sidan. Jag hade också med mig min Möbius och några varv hann jag med på den också (perfekt mötesstickning!).

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Visst är det toppen att sticka på tåg:) Fina vantar!

Malmis sa...

det var ju tur att du slapp vara med om samma som kajsa och henrik när de var uppe sist i alla fall...