onsdag, april 14, 2010

En härlig dag







Efter stickfikat i Malmö tillsammans med Pia handlade jag lite födelsedagspresenter i Lund. Medan jag väntade på bussen på Clemenstorget såg jag dessa små änder som sov gott i gräset. När jag kom hem satte jag mig på altanen och åt en enkel lunch med lite Brieost som dessert. Både bok och stickning fanns på plats. Där satt jag resten av eftermiddagen och läste och stickade. Det gäller att utnyttja det fina vädret.
Jag har börjat om med Kajsas pläd och den ska stickas i olika typer av dominorutor. Bilden visar första modulen. Jag bygger på med en modul av lite annat slag. Bild kommer när jag är klar med den. Sen tror jag att jag börjar andra raden med modul 2 och bygger på med modul 1 uppåt. Och så tänker jag bygga ut till höger och uppåt med "varannan" modul. Hoppas att det blir bra och att dottern blir nöjd. (Annars behåller jag den!)

Inga kommentarer: