tisdag, april 13, 2010

Frukost-Lunch utomhus


Årets första frukostlunch på altanen! Jag tog det riktigt lungt och satt nästan 1½ timme och njöt både av maten, tidningarna och vädret.
Fortsatte med utestickning, men när jag ade stickat klart 1:a längeden på Kajsas pläd insåg jag att det inte såg bra ut. Bara att frogga och börja om på nytt! Nu blir det rutor, som jag ville från början. Tänker använda idén från min Modulsjal och förutom det röd-svarta garnet ska jag använda grå-svart. Hoppas att det "gifter sig". Annars får jag väl prova med något annat!
Imorgon beger jag mig till Malmö för stickfika tillsammans med Pia.
Febern har gett med sig, men hostan och snörvlandet hänger kvar. Träningsvärk i magmusklerna efter allt hostande! Och dessutom hugger det till i ryggen vid varenda hostattack.
Stackars mig!!! Så det passar bra med några timmars "hygge".

2 kommentarer:

Skräddardotter sa...

Jag intog frukost på verandan igår. Det är ljuvligt. Krya på dej nu!

Sunna sa...

vilken perfekt start på dagen