lördag, mars 17, 2012

Igår och idag

var jag på symässan i Malmö. Mycket trevligt och jag träffade många "gamla" bekanta. STICKA hade workshops med dominostickning,mormorsrutor och instickad sladd.
Frivolitetsknuten hade "prova på att slå frivoliteter" och visade hhur mycket skoj man kan göra med den lilla skytteln och lite tråd.
Och visst handlade jag, men det är inte mycket att visa:
2 nyckelringar till min Knitbagväska och en handgjord klädesborste.
Letade efter 2 hg ljusgrått Visjögarn och kanske fick jag napp hos Tant Thea...


Idag fick vi smaka på Marsipantårtan som Kajsa gjorde igår. Den smakade bra, men lite väl mycket marsipan för min smak. (Jag vill hellre ha en ren gräddtårta.) Men inte hade jag kunnat göra en sån fin tårta.......
Vi hann också spela lite Kille ( på min begäran) innan vi fick skjuts hem igen.
Walle vann en omgång och var nöjd...
Rolf och jag tittade på "Smartare än en 5te klassare" och var nöjda med att det var vi! Fast rymdfrågan klarade jag inte....Men var stolt över att jag klarade en "jogge"fråga.

Inga kommentarer: