onsdag, januari 11, 2017

I början av 2017

Charlies tant med Jan Malmsjö och Claes Malmberg.
Det blev många glada skratt!

Den 6 januari reste vi till Paris där jag firade min 70-årsdag!
Naturligtvis besökte jag några garnaffärer.
Garnerna härnedan köpte jag för de pengar (950:-) som
jag hade lagt i en burk när jag avslutade ett projekt.
 


Blått och grått kamelhårsgarn till en kofta till mig.

 






Det blev ett glas champagne!

Det här stod på köksbordet,
 från barnen med familjer, när vi kom hem.
En present är utlovad när vi ses längre fram i vår.

En underbar bok fick jag av en stickkompis och min syster
hade broderat den lilla väskan med plats för småsaker. Av maken fick jag
stickbidrag varav något kommer att användas under Sy-och Hantverksfestivalen i februari och en del till Webstriks träff i oktober.

Jag stickade färdigt Stellas tröja, som nog är i största laget.
Och nu finns det redan 25:- i stickburken!
Och naturligtvis köpte jag en väska också!


Inga kommentarer: