Visar inlägg med etikett paris. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett paris. Visa alla inlägg

söndag, oktober 20, 2019

Paris och Slagelse och lite annat.

 Lördagen den 21 september kl. 08.30 startade bussresan till Paris
från Varberg Nord. Det tog 2 dagar ner (övernattning i Bremen) och lika lång tid hem. Jag hade startat upp den rosa koftan och den satt jag och stickade på hela tiden vi satt i bussen.

3-rätters middag på hotellet i Bremen.


Dag 2 serverades Bussfika. Rolf drack Irischcoffe och jag valde öl.

Utsikt från rummet i Paris.( Mitt emellan metrostationerna 
Anvers och Pigalle).

Drickapausstickningen var disktrasor.
Tar ju inte så stor plats.

Lunch vid Gare du Nord.

Vi promenerade längs kanalen några gånger.

Drickapaus.

På den här restaurangen vid Sacré Coeur har vi 
pausat många gånger och njutit av utsikten över kyrkan.
Den här gången beställde vi ostbricka och vin för det facila priset 
av 11 Euro per person.
Och utsikten är ju härlig!


Så här ser Notre Dame ut efter branden i somras.

Ett trevligt "vattenhål" vid Pigalle.
En medelålders karl kommenterade min stickning med att
han också stickade samt visade foton. Kul.



 4 bilder från Butte Chaumont,
 Från tornet på vänstra bilden tog jag den högra bilden men åt motsatt håll.


Därifrån promenerade vi till en av våra favoritrestauranger,
Chez Maurice på Rue Vinaigre.
 Sniglar, lammlägg och glass. Sen var man proppmätt!
                                                                 





Eftersom jag behövde några rundstickor, besökte vi den här lilla mysiga garnaffären. Lite souvenirgarn kunde jag inte motstå!


Utsikt från Sacre Couer.


På resan hem besökte vi Waterloo, men det regnade så jag gick inte närmre!

Scnitzel i Tyskland!

Koftan växer!

Nu är vi i Sverige!

Efter besöket hos Calles( bordershop) vann jag det här vinet!

Säsongens första tulpaner!

Temperaturvirkningen i juli ,augusti och september
blev en löpare.


Stephen Wests 3dje bok och lite mer garn till en sjal
landade i brevlådan.

4-6 oktober var jag i Slagelse (Danmark) på Webstriks 
Strikkefestival. Jag åt smörrebröd till lunch på Hovedbanegaarden.


Början på mitt oktoberufo.



Antvorskov Ruin.

På lördagskvällen spelade vi bingo.
Det fanns massor med fina garnvinster och annat.
Jag vann boken nedan.
100 gram Regiagarn och 2x250 gram ullgarn(blått och turkos)
köpte jag av en deltagares överskott.


Jag och väskor hör ihop som ler och långhalm!
Den här härliga stickväskan är perfekt att ha med på 
stickcafé. De fina markörerna i bärnsten fick jag av Vivi .


Vår nya infravärmare!


Stellas kofta är färdig och godkänd!

onsdag, januari 11, 2017

I början av 2017

Charlies tant med Jan Malmsjö och Claes Malmberg.
Det blev många glada skratt!

Den 6 januari reste vi till Paris där jag firade min 70-årsdag!
Naturligtvis besökte jag några garnaffärer.
Garnerna härnedan köpte jag för de pengar (950:-) som
jag hade lagt i en burk när jag avslutade ett projekt.
 


Blått och grått kamelhårsgarn till en kofta till mig.

 






Det blev ett glas champagne!

Det här stod på köksbordet,
 från barnen med familjer, när vi kom hem.
En present är utlovad när vi ses längre fram i vår.

En underbar bok fick jag av en stickkompis och min syster
hade broderat den lilla väskan med plats för småsaker. Av maken fick jag
stickbidrag varav något kommer att användas under Sy-och Hantverksfestivalen i februari och en del till Webstriks träff i oktober.

Jag stickade färdigt Stellas tröja, som nog är i största laget.
Och nu finns det redan 25:- i stickburken!
Och naturligtvis köpte jag en väska också!