torsdag, januari 31, 2019

Vad hände i januari?

Under tiden i Las Palmas hann
jag sticka färdigt januariufot till FO och också
sticka ett par torgvantar till min kusin Leif.


Jag har fyllt år och fick pengar till både garn och stickupplevelse.
Dessutom en ny härligt T-shirt med tillhörande halsduk och en HIF-pin.

Bodde på samma hotell och även rum som vanligt, och med samma härliga utsikt över vattnet och tidvattnet. Vi åt också våra matfavoriter på Maravilla. 


Den här koftan "PÅ SKRÅ" blir mitt februariUFO.

 Detta är de första 5 delarna av årets temperaturstickning!
Januari-mars stickar jag en väska, som sen ska filtas.
Varje onsdag när jag stiger upp kollar jag termometern och får då fram färgen jag ska sticka med. Den första delen blev botten och sedan är de andra delarna 10 varv slätstickning vardera. Det hinner bli totalt 13 delar under dessa 3 månader. Men jag tror att jag avslutar innan jag stickat 120 varv och istället gör någon form av handtag och förslutning.

Inga kommentarer: